Paltdag

Då var det lördag igen och veckorna går undan. Isabel var och handlade åt mig igår samt hämtade ut medicinen (smärtstillande och antibiotika). Alec och Matte åt middag här. Sen spelade Alec och jag Safari, ett sällskapsspel om djur. Och Matte for hem. Senare tittade jag på Fångarna på fortet tillsammans med Isabel och Alec. Jag kan säga att jag inte brukar se detta program, men fick ge mig för majoriteten. Det är demokrati det. Efter att mitt sällskap farit hem såg jag Morden i Midsomer. Sen sängen.
 
Sov bra till fyra när värken satte igång. Låg ändå kvar i sängen till 7.30. Frukost som bestod av limpa med cognacsmedvurst och till det kaffe. Läste PT och AB på nätet. Och sen radions P4 med Ring så spelar vi.
 Väntar på melodikrysset.
 
I AB läser jag att en lärare i USA har skjutit ihjäl sin 15 -årige son, i tron att han var en rånare. Hade nu inte det varit så lätt att har skjutvapen hemma, hade det kanske inte hänt. Men i USA vill man ha rätt att försvara sig, om än det är sina barn man ska försvara sig mot. I en annan delstat har dom släppt en man som suttit 15 år i fängelse, oskyldigt dömd. Nu har dom upptäckt att hans DNA inte är det rätta. Tänk er att sitta inne 15 år för nåt man inte har gjort.
 
I samma tidning kan jag läsa att Zlatan har förargat renarna, med att ha en fjällstuga i bästa renbeteslandet och att Pernilla Wahlgren känner sig mörbultad efter sin gallstensoperation. Det där med renarna är ju inget nytt. Dom har väl snart bästa renbeteslandet på plattan i huvudstaden. Och stackars PW som måste utstå smärta som alla andra patienter. Så är det.
 
Idag har vi 7 grader nu och än så länge uppehåll. Men på radion sa dom att det kan bli regn som kommer från västerbotten. Bara det inte blir snö är jag glad. På eftermiddagen ska Isabel och jag göra palt som vi ska äta till middag. Tänkte att Isabel ska lära sig göra det, så hon kan ta över när jag inte finns längre. Det är ju inga konstigheter. Jag hoppas ni får en fin lördag mina vänner. Hej då!
 
                              
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mmmmm... palt så gott, man äter och äter och så får man paltswijmen, jag är också jättesugen på palt men ska vänta tills mina söner kommer hem någon helg, de är ju infödda hälsingar men jag har lärt dem gilla palt så de älskar det också, detsamma gör min gubbe som är riktig "sörlänning" från skåne. Önskar dig och dotra avundsjukt en smaklig måltid!

2012-09-29 @ 11:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0