Lördagsbestyr

Lördag morgon och jag har inte sovit så gott i natt. Vid fyratiden började det dunka i tårna på vänster fot. Skulle stå ut om värktabletterna hjälpte något. Fy sjutton säger jag bara.
 
Matte har varit här en sväng och nyss har jag löst melodikrysset. Skulle egentligen måla höstolen men behöver bordet till annat. Och jag måste ställa stolen på bordet när jag ska måla. Skit också, jag skulle vilja sätta igång med det. Får vänta tills Matte är ledig. Är ju inte så kul att sitta vid soffbordet och äta när man är flera stycken. När jag är ensam går det bra.
 
Ikväll vet jag inte vad jag ska se på TV. Fyran sätter igång med Körslaget igen. Men det tror jag att jag skippar. På trean är det superstars(?). Åttan visar "Kommissarie Lynley" och nian "Kommissarie Morse" båda dom gamla avsnitt. På ettan är det "Fridlyst" och på tvåan opera. Bara att välja och vraka.Kanske det blir radio.
 
Hoppas Isabel kan handla lite till mig idag, för jag klarar inte av det just nu. Kan hon inte, måste jag tvinga mig ut i morgon. Får väl gå det också.
 
Har börjat läsa Norran på nätet. Det var längesen jag gjorde det. Norran är en Skellefteåtidning. På sjuttiotalet prenumererade jag på den. Nu läser jag PT och AB samt Norran. Kuriren och NSD är norrbottenstidningar men jag tycker att dom tidningarna bara tar upp saker från Kiruna, Gällivare och Bodentrakten. Ja visst Luleå också. Om Älvsbyn kan man läsa i PT (Piteåtidningen). För mig som bott i Älvsbyn är det roligt att se nyheter därifrån.
 
Nu kan man säga att hösten är här för att stanna ett tag. Får se hur länge det blir innan snön tar över. Inte ser jag fram mot den tiden. Vet hur jobbigt det blir att bära omkring rullatorn. Men den dagen den sorgen. Har ju tänkt köpa fågelmat  att hänga upp i träden i skogskanten. Ni vet sån där nätad mat. Igelkottarna är riktigt feta nu ser jag. Dom ska väl snart gå i ide, tror jag. Ekorrarna har bråda tider när dom nu fyller på sina förråd.
 
En bra lördag önskar jag er. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0