I morgon startar det

Ruskigt blött väder än så länge, fast dom lovar uppklarnande på eftermiddagen. Få se då om det blir så ljust inne, att jag kan måla stolen. Annars är det stickning som gäller nu. Hade det nu varit så, att jag inte var så stel i fingrarna, skulle det gått som en dans med Millas tröja. Men jag ser ett slut nu. Damen får en tröja randig i svart, grått, vitt och rosa. Ska be Pernilla ta ett kort på henne när det är klart, så får ni se.
 
Jag börjar känna mig lätt drogad av värktabletter. Allt för att få sova på natten. Hade tänkt att det skulle läka utan antibiotika men jag ger det bara denna vecka. Sen blir det doktorn.
 
Såg dom svenska Hollywoodfruarna igår. Jag säger bara "jaha". Kan väl säga att denna Maria M verkar vara den enda normala, i mitt tycke. Gunilla P verkar ju helt kocko, men man kanske blir så störd när man bor i detta land. Är det det som kallas utvecklingsstörd?
 
Sverige vann fotbollsmatchen igår mot Kazakstan. Men det var då ingen bra match. Nervöst spel tycker jag. Zlatan fick en varning (gult kort) för att han protesterade mot domaren. Eftersom han är lagkapten är det hans jobb. Jaja, dom vann i alla fall.
 
I morgon startar elitserien i hockey. SAIK spelar hemma mot Modo. Fansen startar med en marsch och flaggor från torget till arenan. Hade velat vara där då. Med min rullator marscherande mot Skellefteå Krafts Arena. Nu idag pratas det i norrbottensradion hej vilt om att Luleå vinner SM-guldet. Jag trodde dom skulle spela om det först. Där ser man. Håller i alla fall tummarna för att SAIK vinner i morgon.
 
Nu är det dags för den dagliga duschen och sen lite stickning tills Emmerdale börjar. Hoppas att solen kommer fram snart. Ha det bra och hej då!
 
                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0