Lördagmorgon

SAIK U16 2012/13
 
Börjar med att sätta in ett kort på Oscars hockeylag. Andra raden upp i från och tredje frän vänster, det är Oscar.
Hostar och har mig men ingen feber. Första dagen med minusgrader på Hagelvägen. Det är -3 men längre upp i landet har det varit -18. Hua! Men solen ska komma fram idag.
 
Var ju til Kupan igår. Men denna kupa är inget för mig. Tacka vet jag Kupan i Älvsbyn. Men jag köpte ett fat för tio kronor. Royal Staffordshire så jag fyndade lite grann. Men beslutade att jag behöver inte fara dit nåt mer. Fatet står numer på soffbordet med apelsiner på.
 
Sen handlade jag på Willys det jag behövde innan jag for hem och lagade middag till Matte. Han fick stuvade makaroner och korv. Sen var det disk och Matte for hem. Vilade en stund innan Doobidoo och Morden i Midsomer.
 
Idag kokar jag köttet till köttsoppan och klockan 13 är det tvättid. Kommer Matte och vill ha mat idag har jag pitepalt att steka. Själv äter jag rester av fläskfilégrytan.
 
I kväll blir det TV och Lewis. Snart frukost och sen melodikrysset. Lisa Syrén mal på i radion med sin frågesport. Kaffe blir det nu och en baguettmacka. Hoppas nu att ni får en bra lördag. Hej då!
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0