Låt mig få säga..........

Igår var det regn hela dagen. Fick tårna omlagda och jag börjar känna en ljusning vad det gäller det. Får nu vänta till måndag nästa gång. Denna dag börjar med molnig himmel, men ännu inget regn. Jag ska ju tvätta klockan ett så jag vill gärna att det är uppehåll, när jag ska gå fram och tillbaka mellan åttan och tian. Alec kommer hit vid tolvtiden och ska vara här medan Isabel jobbar. Ska göra lunch till honom och det blir bacon och stekt potatis.
 
Har inmundigat en mugg kaffe och en leksands med kokt skinka och tomat på. Kändes gott i magen. Vet inte om Matte jobbar idag. Men hade ändå tänkt göra biff stroganoff till middag. Kanske det bara blir Alec och jag som äter denna paradrätt. Jag brukar göra min egen smetana, men nu har jag köpt gräddfil så jag använder den i stället. Ska i alla fall bli gott.
 
När man hör på norrbottensradion idag, hör man att den sanna norrbottningen kommer fram. Folk ringer och säger vad de tycker om arjeplogs kommunalpolitiker som ber folk om hjälp med enklare göromål, som inte kommunen har råd med. Typ upplockning av skräp osv. Och vad tror ni folk svarar? Ja inte ska dom hjälpa till. Dom betalar ju skatt. Vad trodde dom? Men skräpa ner kan dom göra och t.o.m ha sönder. Låta hundarna skita utan att ta upp skiten. För dom betalar ju skatt. Tror säkert att en och annan känner sig manad att hjälpa till. Men dom ringer nog inte till radion och säger det.
 
En annan sak som jag kan reta mig på är dessa upprop på FB, om att vi inte ska hjälpa andra länders folk, förrän vi har hjälpt våra egna. Och sen i nästa mening talar dom om att dom är inte rasister. Naturligtvis ska vi hjälpa våra egna men jag tror att vi kan hjälpa alla som vi vill. Jag tror inte att nån vill byta liv med dessa människor som vi hjälper. Tänker nån på att våra utslagna medmänniskor som vi vill hjälpa, kanske inte vill ha hjälp. Och då menar jag inte våra gamla som bor på äldreboende. Rasister eller inte. Jag kan ändå höra en viss främlingsfientlighet. Jag betalar också skatt och tycker att vi ska dela med oss, även till folk i andra länder. Och inte bara till svenska utslagna människor. I vårat land behöver inte nån svälta ihjäl, om dom inte vill.
 
Bara en tankegång från mig. Ha det bra och hej då!
 
                       
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0