En solig och kall morgon

Jag startar dagen redan före sju.  -6 grader nu. Har ju grejer att göra innan eftermiddagen. I går kokade jag högreven som jag ska ha i köttsoppan idag. Blev också glatt överraskad när jag kommit från tvättstugan och Oscar steg in genom dörren. Han var på besök hos en kompis här på Björkskatan och tänkte att han skulle besöka farmor. Det blev mycket prat och skratt. Matte kom också en stund. På kvällen såg jag TV och Lewis på nian.
 
Idag har Oscar match mot Luleå vid 13-tiden. Jocke och Tova ska se den matchen och sen komma hit med Oscar. Då kan dom äta den omtalade köttsoppan. Jag kan också skicka tröjorna till Pernilla, som tyvärr måste jobba idag.
 
Nu ska jag göra frukost och sen ta en dusch. Efter det blir det till att hacka grönsaker. Morötter, selleri, palsternacka, purjolök, kålrot och potatis ska i buljongen. Sen en kastrull där jag kokar klimpen i buljong. Leksandsbröd, grovlimpa, ost och smör till soppan. Och mjölk naturligtvis.  Perfekt! Gott ska det bli.
 
Mer om det i morgon. Ha en bra söndag. Hej då!
 
                          
 
                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0