En mörk onsdag- morgon

En sen blogg när jag nu  snart ska inta sängen för nattens sömn. Inte mycket som hänt idag. Först när jag skulle tända lampan i hallen då jag steg upp, small det till och strömmen gick. Säkringsskåpet sitter ju längst upp i hallen och dit når jag inte. Klockan åtta ringde jag Lulebo och bad dom hjälpa mig. Där sa dom att man måste kunna göra det själv, annars för man betala. Vad kunde jag säga om detta, bara  OK. Sen kom Matte för att hämta sina solbrillor och han vred ner säkringspinnarna, men inget hände. När Lulebokillen kom var han tvungen att gå till ett annat ställe för att fixa det hela. Och detta kunde då inte jag göra själv om än jag hade varit akrobat.
 
Matte var ledig ett par timmar under dagen då vilade vi, han på soffan och jag på sängen läsandes. Sen middag, så enkelt som korv, mos, sallad. Matte for ut på jobb igen. Han är fortfarande där. Jag har glott lite på TV, bl a Efterlyst. Sen har SAIK spöat Frölunda ikväll, känns skönt i SAIK hjärtat.
 
Nu är det så skönt att snart lägga sig och sova. Blir det nåt handlande för mig i morgon? Hoppas det för jag måste ha tvättmedel till fredagens tvätt.
                                  God natt mina vänner!
 
                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0