Bacillusktider

Jag har ställt upp dörren i köket för att vädra ut en massa baciller som härjar i min lägenhet. Det är 6 grader ute men det känns skönt med lite frisk luft. Matte har blivit förkyld, den stackaren. Han har kommit hit på rast för att vila sig lite på soffan.
 
Jag sov till 8 i morse och känns utvilad efter nio timmars sömn. Stekte mig ett ägg som jag la på en lingongrova till frukost tillsammans med kaffe. Riktigt gott var det.
 
På eftermiddagen idag ska jag fara till Storheden med Isabel och Alec för shopping. Men innan dess en dusch samt Emmerdale.
 
Igår kväll såg vi på ettan och Jonas Gradells nya manus "Torka inga tårar utan handskar". Kommer ihåg den tiden då man först hörde talas om AIDS. Det var i början på åttiotalet och då jag var mest ute i nöjesvimlet. Men hotet om denna sjukdom tror jag höll tillbaka nöjet om utsvävningar på den sexuella fronten. 
 
Nu ska jag göra en handlingslista så jag vet vad jag ska handla. Får inte glömma glass. Nu i förkylningstider är det nyttigt med glass.
 
  Glass kan man köpa på Ica men inte sol och värme. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0