Premiär för vinterstudion

Idag startar Vinterstudion på ettan och världscupen i längdskidor börjar med tävlingar i Gällivare. Det är det bästa med vintern. Idag 15 km herrar och 10 km damer. I morgon stafetter. Då skippar jag melodikrysset, åtminstone denna lördag.
                         
Mina favoriter i skidspåret är Anna och Emil. Dom har också funnit varandra. Glada och trevliga ungdomar. Önskar dom lycka till!
 
Just nu värker mina två tår som bara den. Kan det vara rätt att det ska värka så mycket. Det känns som att tårna ska krossas.
 
Matte var hit en stund på väg från Sunderbyn och hans droppbehandling igår. Han kanske kommer idag också, för han ska få samma sorts dropp idag också. Det verkar vara en dunderkur han får. Hoppas att det gör nytta också. Alec och Isabel åt middag här igår. Jag gjorde fläskfilé  med lök, morötter och vitkål i gräddsås. Till det spagetti. Isabel tyckte om det men inte Alec. Det var väl för mycket grönsaker.
 
Nu ska jag in i duschen före vinterstudion. Ha en bra lördag och hej då!
 
Upplysningsvis kan jag meddela att det är fyra plusgrader och duggregn. Mörkret härjar på Hagelvägen. Usch!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0