Fotvård och handling i dag

Steg upp vid sextiden och gjorde kaffe så att Matte fick en kopp innan han for till Sunderbyn. Har han tur blir han utskriven idag. Sen blir det för honom att kurera sig hemma. Jag tycker jag äter mycket medicin men det är inget mot vad Matte äter. Man kan säga att Apoteket skulle gå i konkurs om inte mor och son var kunder där. 
 
Idag ska jag till fotvården klockan tre och jag tror att jag ska fara och handla direkt efter det. Har en lång lista på vad jag behöver. Bland annat en adventstjärna. Var ut i förrådet för att hämta den jag har. Hittade den inte och jag ids inte söka mera. Köper en ny istället. Kan väl inte kosta många kronor. Skulle jag sen hitta den gamla kan jag sätta den i sovrummet. I köket har jag en ljusstake. Strök också julgardin och Matte satte upp den i köket. Det var kappan jag sydde och målade till förra julen.
 
I morgon ska jag tvätta och även städa inför första advent. Och nu får jag inte skjuta upp städningen nå mer. Bara till att ta tjuren i hornen.
 
Tröjan klar men jag är inte riktigt nöjd med den. Ja så kan det gå. Ska börja med raggsockor till Isabel nu. Stickar med restgarner lite hur som helst.
 
Nu får ni ha en bra dag. Det har snöat lite och just nu är det -4 grader. I AB kan man läsa att vi ska få en vargavinter. Hua då! En kvinna och en man har brunnit inne i Skellefteå i natt. Hemskt är det. Jag hör av mig i morgon. Hej då!
 
                             Jag längtar inte efter kyla!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0