Erik-dagen

Regn även idag. Men det är i alla fall bättre än att det snöar. 10 grader är det också, även det uthärdligt. Sverige är utslaget ur VM hockeyn, inte uthärdligt. Lön idag, bra så. Känns konstigt att det är fredag idag. Men så är det!

Hade känslor för städning idag, men så blir det inte. Måste handla. Tycker jag handlar ofta, men har aldrig nånting i kylen. Samtidigt äter jag nästan ingenting. Man kan ju undra om jag har spöken på besök.

Måste göra nånting med mina vita ögonbryn. Att mitt hår är vitt är inget jag bryr mig om, men ögonbrynen! Har nog nån färg som permanentar dom, bruna. Har ju inte tänkt att hela jag ska vitna på ålderns höst. Man blir så obemärkt då.

Discodrottningen Donna Summer dog igår i cancer, bara 63 år. Minns sena sjuttiotalet när "Hot stuff" spelades på varenda jukebox. På den tiden dansade man till den sortens musik. Och man hade bra flås då. Nu för tiden får man vara glad att man tar sig ur sängen.

Pernilla fyller år idag. Har en present till henne här hos mig. På måndag fyller Oscar. Han får nog bara pengar av mig. Nästa lördag fyller Alec, och han har sagt vad han önskar sig. En pläd, likadan som jag har i sängen. En ullig sak som är så mjuk och skön. Finns på Ica Maxi.

Hans önskan är att pläden ska vara grön. Får väl kolla idag vad dom har för färger. I alla fall är det en skön pläd att mojsa i när man ser på TV, eller när man ligger i sängen och läser.

Nu ska jag in i duschen, äta något och se Emmerdale innan färden ställs till Storheden för shopping. I morgon ska det visst bli solsken och då ska jag sitta ute. Ha en bra fredag och hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0