En vacker dag i maj

God morgon med solsken i sinnet! Lite kyligt på morgonen, men det ska bli 12 grader idag. Platsar utomhus på solsidan senare, efter Emmerdale. Pratade med en kille från Lulebo igår. Han skulle komma till min uteplats och suga upp både löv och fimpar. Verkar som om dom inte räfsar längre utan först plockar dom upp skräp med en tång och sen suger dom upp det andra med en "typ" slang. Skit det samma hur dom gör det. Bara fimparna kommer bort.

Sverige vann matchen mot Lettland igår med 4-0. Nu väntar Tjeckien. Fortfarande är det hockey jag menar.

Jag har tre födelsedagsbarn att gratta denna månad. Det är Pernilla, Oscar och Alec. Pernilla på fredag och Oscar på måndag. Alec fyller sju nästa lördag. Problemet jag har, är vad jag ska ge i presenter. Som vanligt alltså. Och så är det att maj månad är en stor räkningsmånad. Alltså många räkningar att betala. Och lite pengar till lyx (mat och sånt).

Hade tänkt dammsuga idag, men det får stå tillbaka för solningen. Viktigare att få lite D- vitamin i kroppen, än rent i hörnorna. Äter det sista som finns kvar av chilin i dag tillsammans med Emmerdale.

Igår fick man inte se Emmerdale, för då var det hockey på fyran. Och i morgon är det helgdag, så då är det inget, då heller. Då får man luncha ensam.

Nu in i duschen och sen på med kläderna. Ha det så bra mina vänner. Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0