Lider av städlust

När jag drog upp persiennerna nu på morgonen sken solen. Underbart! Blir en utedag för mig tror jag. Jag ska också tvätta. Temperaturen ska visa 11 grader enligt SMHI. Lite kallare här utmed kusten, än i inlandet. Det är havet som kyler ner Luleå så här på våren. Men det får vi igen på hösten då havet håller kvar värmen.

Hörde på nyheterna i morse om dom hemska hyrorna i Pajala. 12000 kronor för en tvåa på 60 kvadrat. Är det inte så dom säger, att när lappdynga jäser.........!

Alec var här en stund på eftermiddagen igår. Han är så snäll och glad och man märker knappt att han är här. En fröjd att ha hand om honom.

Det blev inte så mycket TV-tittande för mig igår. Jag läste i stället. Ikväll spelar Sverige mot Lettland på Globen. Hockey alltså! Kanske man ser det. Inget annat att se, bara samma gamla skit. "Elaka kockar", "Gör om mitt hem", "CSI" m m. Önskar att dom visade nån bra film (utan reklam). Men om dom visar nåt bra, så är det en repris, som jag sett förut. Vad sägs om ett djurprogram?

Äter chili i dag också. Åtminstone till lunch. Sen gör jag en sallad ifall jag ska äta middag. När jag la mig igår, kom jag ihåg att jag inte ätit middag. Jag lagade mat till Alec men gjorde inget till mig. Det gick det också. Kanske jag tar fram kycklingklubbor från frysen. Steker dom i ugn, så kan jag äta dom när andan faller på. Bra så!

Undrar var jag kan få låna en räfsa? Jag skulle behöva gå över min lilla gräsmatta. Troligtvis kommer väl Lulebo och gör det så småningom, men jag skulle vilja göra det nu. Skulle också vilja göra klart rabatterna för plantering. Det ser förskräckligt ut nu. Har sopat däcket. Jättemycket löv hade blåst dit och lagt sig i hörnen. Nån har kastat en påse hundbajs också. Förvånar mig inte att dom tror att den försvinner under vintern. Ja,ja sånt är livet.

I alla fall är jag glad för våren, som är i antågande till syvende och sist. Sköt om er! Hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0