Shoppingdag

Nu är det sol på himlen. 8 grader är det också. Kan bli en fin dag för mullvaden, eller hur? Lyssnar på "Ring så spelar vi" och har just ätit en knäckemacka med skrynklig goudaost på, tillsammans med en kopp kaffe. Skrynklig så tillvida, att när man drar med osthyveln på osten , så drar den ihop sig. Endera beror det på att hyveln är ovass eller att osten är fet. Har tre osthyvlar, men alla fungerar likadant. Men mackan gick ner ändå.

Efter melodikryss och dusch ringer jag färdtjänst för att fara till Storheden. Måste proppa i mig värktabletter för min onda fot, för att klara av handlingen. Tror jag äter lunch på Ica Maxi. En korv i baguett. Duger bra.

Såg lite av hockeymatchen igår. Ryssland storvann med 7-3 över Sverige. Matchen började bra men gick över styr i sista perioden. Folk verkade arga på domarna, kanske med all rätt. Domarna verkade inte veta vad dom skulle göra. Om jag får säga vad jag tycker (?) så har Sverige en dålig målvakt.

Ikväll kan det bli Midsomermorden som vanligt. Om dom nu inte bjuder på nåt annat. Har inte kollat tv-programmet ännu.

Barnaby och hans medhjälpare i Midsomer. Lagom spännande för mig. Ha nu en bra dag mina vänner. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0