Vårlängtan

Molnigt och 6 grader idag. Törs jag säga att jag är less på denna väntan på våren, utan att bli kallad insnöad kärringdjävel, utav en ouppfostrad snorunge. Fast å andra sidan, så bryr jag mig inte om, vad jag får göra eller inte. Jag har alltid fått resa mig igen. Jag är en insnöad kärringdjävel som misshandlats och rest sig upp, om och om igen. Trots detta har jag ensam uppfostrat mina barn till fina människor, som har respekt för andra. Tack och lov skulle dom aldrig uttala sig nedlåtande om äldre människor. Alla har vi olika levnadsöden och ingen behöver göra sig rolig över nån annan.

Nu har jag kommit upp i den åldern att vänner och bekanta trillar av pinn. Nu har det varit så, att några dödsfall har inträffat. Kvinnliga bekanta som mist sina kära makar. Män som dom vårdat så kärt. Ibland kan det kännas som en lättnad, men det måste kännas oerhört tomt. Sänder en kär tanke till er tappra kvinnor.

Kanske jag far till Ica Maxi idag. Var in på deras hemsida igår för att registrera mig för självscanning. Men hittade inget om det. Får fråga på affären.

Så mycket skit som visas på TV. Mycket ett och samma. På mina kanaler i alla fall. Visar en kanal inredningsprogram så kan jag ge mig den på att nån annan har nåt liknande. Eller ta på femman där dom visar "Fråga Olle". Är det ett skämt eller vad? Nu när det finns internet vet väl alla, som vill veta, hur det går till i sängkammaren. Det blir mycket radiolyssning för mig istället. Samt läsning förstås.

Ha nu en fin fredag! Hej då mina vänner!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0