Första maj

Ja då var det morgon igen och den första maj. Fem varmgrader är det och solen är framme på himlen. Försöker tränga tillbaka värken, för att i stället njuta av det fina vädret. Har just druckit kaffe och ätit en leverpastejmacka med smörgåsgurka. Idag blir det bara att vila.

Jag tvättade igår och var till sophuset med en laddning plast och glasburkar. Solade en stund utanför tian. I tvättstugan fick jag ont i ryggen, men det är inget konstigt. Det har jag ibland. Känns som om ryggen har gått av. Kan ha med diskbråcket att göra. Bara att lägga till smärtkontot.

Roligt att se hur mycket folk som rör sig utomhus nu när våren kommer. Det är folk av alla de slag, inte bara folk som ska rasta sina hundar. Underbart med liv och rörelse. Snart kan man väl dricka kaffe på morgonen, utomhus utan att frysa.

Det blir inget förstamajtåg för mig. Men nog skulle jag ha lust att gå med plakat och protestera mot, att dom har stulit från min pension. Skitstövlar som tar från de fattiga och ger till dom rika.

Idag hägrar boken och sängen. Bara att njuta! Får se om Matte dyker upp nåt idag. Vet inte hur han jobbar. I alla fall ska ni ha det bra. Hoppas solen räcker till hela landet. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0