Svagt kaffe, bläh!

Varmgrader idag också, fyra för att vara exakt. Solen har letat sig fram och det ser ut att bli en härlig dag. Ser ut att vara mindre halt. Stackars dom som ska ta bort gruset på asfalten. Eller har dom maskiner för sånt? Det måste väl gå att återanvända gruset, eller? Men rätt vad det är kommer mer snö, och det finns risk för mer halkiga dagar.

Kaffebryggaren som jag fått gör mig arg. När man startar den så rinner vattnet bara på ett ställe över kaffet. Resten av kaffet är torrt. Det är därför som kaffet blir så svagt. Drack en mun igår och det svaga kaffet gjorde mig illamående. Undrar hur man avhjälper detta. Kanske jag återvänder till frystorkat kaffe och vattenkokare.

Bättre det än ogjord kaffe.

Idag vet jag inte vad jag ska göra mer än se Emmerdale. Läsa en stund kanske. Men när jag skrivit färdig detta ska jag göra chili. Min middagsmat som jag gillar skarpt. Sen kanske jag ringer några samtal och pratar lite skit. Räkningarna är betalda för denna månad. Så nu är det bara att njuta av livet.

Har ingen aning om vad det är på TV ikväll, får kolla sen vad det är. I alla fall får ni ha en bra dag. Hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0