Längtar efter barmark

Idag är det helmulet och -1 grad. Ser inte så ljust ut med vädret. Matte säger att det är halt här ute. Han kom hit och åt frukost när han likaså hade en körning hit till Björkskatan.

Rena natta blev det för Luleå Hockey igår då dom förlorade mot AIK, Solna. Men Alec tyckte nog att det var spännande ändå, att vara på hockey. Jag hörde radiosändningen, med matchen SAIK mot Modo. Hade nära till ett hjärtstopp innan matchen var slut. SAIK spelade så dåligt, att det var bara tur att dom vann. Nog får dom spela bättre om dom ska gå vidare.

Inte vann jag nåt på miljonjakten igår heller. Som sagt var, så har jag ingen tur i spel. Såg sen ett gammalt avsnitt av "Morden i Midsomer" och efter det ett avsnitt på Foyle´s war.

Idag ska jag städa lite. Ingen handling idag heller. Isabel är ledig på torsdag och då hade jag tänkt ha henne att skjutsa mig till Kupan eller nåt sånt. Men innan dess ska jag väl handla lite mat och denna kaffebryggare, jag sagt att jag skulle ha. Det återstår att se.

Ikväll blir det att se "Drömmen om landet" och "30 grader i februari" och det på ettan. Det första är om stadsbor på landet. Det andra är ett drama om turister i Thailand. Sen blir det nog att krypa ner i sängen, den sköna.

Hoppas nu på varmgrader så att den eviga snön tinar bort. I södra delen av landet är det barmark. Önskar jag bodde där. Om jag nån gång skulle vinna en massa pengar, flyttar jag hemåt. Hoppas det händer innan jag dör. Ja,ja vi får se. Ha det nu så gott och hej då!

Jag längtar så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0