Den första mars

Idag är det 3 grader. Och då menar jag plusgrader. En traktor är här utanför och skottar. Föraren har en hund i hytten. Nu är det första mars och jag gläder mig att vi är inne den första vårmånaden. Jag vet ju att vi har många bakslag ännu, innan våren infinner sig. Men vi är på rätt håll.

Detta är Hagelvägen 14. Jag bor på nummer 8. Lite mer till höger, längst ner i det vänstra hörnet. Huset ser ju likadant ut, men jag har mer skog framför huset. En liten inblick i området där jag bor. Detta är ju en sommarbild. Lägg vitt på bilden och ta bort löven, så blir det vinter. Det är fyra hus på rad, 8-14. Framför dessa hus ligger det två till, nummer 4 och nummer 6. Och sen är det en parkering och garage. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Nu ska jag sluta blogga för jag fick ett telefonsamtal, med förfrågan om Alec får vara här till 17. Visst får han det. Hoppas bara att solen kommer fram idag. Samtidigt önskar jag mindre värk. Det börjar vara i mesta laget nu. Hoppas ni har det bra i alla fall. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0