En lördag i juni

Ska det vara värmerekord idag. 13 grader i skuggan. Och solen lyser med sin frånvaro. Vad less man kan bli. Jag menar, det är ju nionde juni i alla fall. Har ätit en ostfralla och druckit kaffe. Lyssnar på Lisa Syrén på P4 i väntan på melodikrysset.

Var på Ica Maxi igår. Hade tänkt köpa jordgubbar, men dom var inte så fina. Tycker dom såg ut att vara övermogna och kom från Spanien. I alla fall såg dom inte goda ut. Istället köpte jag en påse körsbär. Sen glömde jag att köpa citroner till min limoncello. Men det mesta jag skulle ha, köpte jag. Bland annat fyra pelargoner och två krukor.

I denna kruka sätter jag en pelargon  som jag har ute. Dom andra två pelargonerna sätter jag i denna låda, som också står ute. Blir ganska fint om jag får säga det själv.



Ska ta ett kort på detta när det är färdigt. Man får vara glad för det minsta. Eller hur?

Såg lite fotboll igår kväll i min ensamhet. Polen-Grekland som slutade 1-1. Och sen vann Ryssland över Tjeckien med 4-1. I kväll ser jag "Lewis".

Nu ska jag ladda för melodikrysset och önskar er en bra lördag. Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0