Trevlig fredag

12 grader är det nu och solen är inte framme. Men det är regnvarning. Är inte förvånad alls. I alla fall tvättade jag köksfönstret igår. Jag kan inte säga att det blev bra och det var inte det enklaste heller. Men renare är fönstret i alla fall.

Jag har ju skrivit om dom som har flyttat in i huset bredvid. Dom med hunden som är ouppfostrad och som blockerade dörren till huset där tvättstugan finns. Igår kväll var dom (utan hund) tillsammans med några bekanta ute och kastade jord på varandra. Jorden tog dom från blomlådorna utanför huset. Ni kan ju tänka er hur det ser ut nu på asfalten. Senare på kvällen var kvinnan ute med hunden. Stackars hund säger jag bara. När kvinnan inte orkade hålla hunden, när den drog iväg, började hon sparka på hunden. Hon tror väl inte att nån såg detta. Såna skulle inte få ha hundar. Undrar om hon skulle kunna sparka på sitt barn också? Risken finns väl. Usch!!!!

Ikväll är det match mellan Sverige och England. Hua! Vet inte om jag törs se den. Men jag vill ju. Tål mitt hjärta detta? Sverige brukar ju vinna över England. Men nu är dom ju tvingade. Det kan göra hela skillnaden. Vi får väl se.

Dammsugaren ska få arbeta idag. Blir nog ingen handling till helgen. Spar det till veckan, kanske en tur till Storheden på tisdag, tvättar på onsdag och har tänkt fara till stan på torsdag. Bara för att kolla lite och äta en glass. Blir nog en koll på Smedjan. Visst har dom en hiss där. För mig och min rullator. Sen är det midsommarafton på fredag. Den firar jag nog allena. Med en sillbit och eventuellt ett ölglas (om jag kommer ihåg att köpa öl). Det brukar falla ur minnet.

Nu ska ni i alla fall ha en trevlig fredag. Hej då!

Just nu kom solen tillbaka, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0