Sovmorgon

Sov till 8.30 idag. Ute tittar solen så försiktigt fram i den smått kyliga dagen. Ska bli upp mot 19 grader sen. Igår satt jag ute en stund medans Alec lekte med sin fotboll. Men jag var tvungen gå in efter att ha blivit anfallen av ett gäng mygg. Trots att det blåste småspik. Jaja, klockan var ju nästan åtta när jag gick in. Isabel kom vid 20.30-tiden.
 
Såg "Kören" på ettan och sen "Criminal Minds" på femman. Jag gillar inte amerikanska serier, men ibland är det ju inget annat att se på TV. Vi blir indoktrinerade med amerikanska TV- program, kan man säga. Jag brukar hålla mig till de svenska och engelska programmen. Som den engelska miniserien "Collision" som jag sen såg på tvåan.
 
Ja inte blev det nån städning igår , mer än att jag dammsög. Får försöka idag istället. Det blåser inte så mycket idag, så det är riskfritt att putsa fönster. Tror jag. Jag får se om andan faller på idag. Tur att man är sin egen herre.
 
Radio norrbotten lyssnar jag till och just nu har jag hört på radioföljetongen. Det är Åsa Larsson som läser ur sin deckare med Kirunahandling, "Till minnet av Molok".  Spännande verkar det bli. Ni som har dator och inte bor i norrbotten kan lyssna på nätet. Ratta in "radio norrbotten" och lyssna.
 
Nu ska jag göra nåt annat än att sitta vid datorn. Hoppas ni får en fin dag. Det är ju sommar så det är bara att njuta. Hej då!
 
                  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0