Nils Joakims födelsedag

Man kan säga att det är skitväder idag. Men man har börjat vänja sig. Hela dagen har jag tillbringat framför ettan och sett damernas linjelopp på cykel. Tyvärr ingen medalj som väntat, men en sjätteplats för Emma Johansson. Det var väl bra. Synd att hon fick punktering, men å andra sidan var det många som fick punka. Ikväll simmar Sara Sjöström final men jag väntar mig ingen medalj där heller.
 
Matte jobbar idag och har varit här och ätit lunch. Skulle ringa till Jocke nyss för att gratta honom på födelsedagen men då hade jag slut ström i telefonen, så jag får ringa senare när laddningen är klar. Tänk att min äldsta son har passerat fyrtio. Minns när han föddes på Westmans BB i Linköping. En liten plutt med vitt hår och jättelånga ögonfransar. Han hade mycket gulsot så han var jättebrun. Sen när vi kom hem, skrek han i tre månader, pga kolik. Men vad gjorde det, han var go ändå.
 
Nu är det matdags igen. Men vad ska jag hitta på? Ska Matte äta middag här? Det blir till att gräva i mina gömmor.Det allt från mig i dag. Vi hörs så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0