Kristina-dagen

O hej och hå, det ska visst bli så varmt som 21 grader idag. Och naturligtvis ska jag åka bil då och vara på sjukhus i Kalix. Jag ska också dricka mycket vatten både före och efter skiktröntgen. Så då blir det väl också många toabesök idag. Ja det är bara att tacka och ta emot och sen hoppas på, att jag inte har cancer eller nån annan skitsjukdom.
 
Var på VC igår med Alec och Isabel. Lämnade blodprovet på min njurfunktion. Vi åt också lunch på restaurangen där. Citronkokt lax med kall räksås. Alec beställde fläskfilépaj, som han petade i. Ingen storätare direkt, om det inte vankas korv. Jag steker en chorizo innan jag far till Kalix idag.
 
Gläder mig åt hur välstädat jag har det, för en gångs skull. Men det brukar inte vara så länge. Har ingen aning om vad det är på TV i kväll. Ja, allsången förstås, men det suger inte efter det. Kanske jag är så trött ikväll efter min rantardag, att jag lägger mig tidigt. Utan TV.
 
Igår kväll var det två igelkottar (en vuxen och en liten) som var jättelänge på asfalten utanför huset. Kanske nån hade tappat nån glass eller sånt, för det verkade som om dom slickade. Jag såg mer på dom än på TV. Så fort det kom nån, så skyndade dom sig in i buskarna, efter att återkomma när kusten var klar.
 
Visste ni att det finns listor på allt. Nu hör jag på radion att Överkalix är bäst i världen på att lämna in glödlampor. Där hör man! Kul för dom att vara bäst i nånting. Sen hör jag att norrbotten är sämst på att rengöra sina bubbelbadkar och badtunnor. Jaha!
                               
                                        
 
Den som vill får byta kroppsvätskor och bakterier med varandra. Själv tar jag mig en ensamdusch nu. Ha det så bra govänner. Hej då!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0