Kolla hästarna i dag

Ska det vara hästarna som gör det i OS. Fälttävlan fortsätter idag med stor chans för Sverige att ta medalj. Klockan 11.30 får man hålla tummarna och titta på TV.
 
20 grader ska det bli idag och lite blåst. Inatt har det regnat. Men nu har dom lovat sol idag, i alla fall växlande sol. Blir nog en vilande dag för mig, men om det blir finväder så tar jag en stilla promenad. Det är allt mina tår tål. Annars blir det att läsa ur boken samtidigt som jag håller koll på OS. Ska också plocka fram ett korsord så att jag håller hjärnan i form.
 
Steker en chorizo till lunch och eventuellt en hamburgare med tomatsallad till middag. Till chorizon gör jag en vitkålsallad. Ska också plocka fram en karrébit ur frysen som jag ska laga till i morgon. Endera steka i skivor eller göra den helstekt. Med mycket lök till.
 
Hade ju tänkt fara till Älvsbyn nån dag. Ta färdtjänst om jag har råd. Undrar vad en resa dit kostar? Jag är ju bjuden på surströmming när jag nu far dit. Ibland känner jag det som om jag aldrig skulle ha flyttat hit. Men nu är det ju gjort. Jag trivs jättebra i lägenheten men det kan kännas lite ensamt. Lulebor är inte lätt att få kontakt med, har jag märkt. Men det är väl så att alla har sitt.
 
Ha det nu så bra och håll tummarna för hästarna idag. Hej då!                      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0