Jordgubbslördag

Sitter här och väntar på melodikrysset. Har druckit kaffe med en cognacsmedvurstfralla. Radion är på med  ring-så-spelar-vi programmet. Har inte riktigt vaknat ännu. Men när jag tittar ut, så ser jag en molnig himmel. Inte blir jag förvånad. Jag tror att solen har försvunnit, kanske för alltid.
 
Jag kunde gå till Coop igår mellan skurarna. Handlade det nödvändigaste och hämtade ett paket från HM. Mina gardiner, Jockes födelsedagspresent samt Mattes dra-på-lakan. Sen väntade hemgången. Hela vägen hem från Coop är uppför. Tala om att det är jobbigt men skönt när man är hemma igen. Sen kom Isabel hit med jordgubbar. Och jag satte i mig en liter. Har två liter kvar till idag. Smaskens!
 
Nu är det tid för att slå över för att lösa melodikrysset.
 
                      
 
Ha en bra dag nu. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0