Baka semlor idag

Trodde inte mina ögon igår då jag helt plötsligt fick se solen. Ja ni läste rätt SOLEN! Underbart att se att den finns kvar, och bara väntar på att få komma och lysa upp mitt liv igen. Och sen kom Matte som hade handlat ingredienser till semmelbak. Ja så att jag kan baka semlor. Tror jag gör det på eftermiddagen. Ska i alla fall försöka. Om jag gör på en liter mjölk så räcker det hela våren, i alla fall till fettisdagen.

Nu kan jag inte hålla mig längre utan måste sätta in en bild på Hedvigs valpar. Hedvig är hund hos Jocke och Pernilla och bor i Skellefteå. Hon fick åtta valpar för fem veckor sedan. Medge att dom är söta.

Synd att jag inte kan ha hund eftersom jag vissa dagar inte kan promenera. Och så är det så hemskt när man måste ta bort sin hund. Minns sorgen efter Emma, min cocker. Trodde aldrig jag skulle sluta gråta när hon dog. Bäst att inte skaffa husdjur mera.

Idag är det -12 grader, men jag tycker det ser kallare ut när man kollar ut genom fönstret. Hinner nog inte ut i alla fall, pga baket. Skyller på det, när jag skulle kunna skylla på min fot. Måste i alla fall på affären denna vecka, hur det än är med foten. Har inte varit där sen den dagen jag köpte dammsugaren.

Löningsdag för många idag. Själv ska jag väl betala räkningarna snart. Funderar på att byta TV-kanalsleverantör. Är ganska less på comhem och deras nonchiga inställning. Samt deras anställda som svarar i telefon och är alllmänt otrevliga. Har inte tänkt betala för den stilen.

Önskar er en bra dag! I morgon får ni veta hur baket blev. Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0