Obegripliga tankar

Ny dag med nya överraskningar, kanske. -5 grader och vitt, vitt som lyser upp mörkret. En Vimmerbybo har vunnit 134 miljoner som väl lyser upp dennes mörker. Mycket pengar som kan skapa mycket bekymmer. Är jag avis. Bara lite. Visserligen skulle jag ge bort det mesta av pengarna, kanske det mesta till äldrevården, som regeringen har misslyckats med. Man blir nästa rädd när man tänker på vad som väntar, om man hamnar på hem.

Läste om att lärarna vill ha ett lönelyft på 10 000 per månad. Ska det verkligen gå igenom. Dom är visserligen Björklunds skyddslingar, men ändå? Var det inte att ta i?

Gläds i alla fall år SAIK och deras vinst igår. SAIK i mitt hjärta. Hörde också att Lulehockeys spelares fruar (flickvänner) ska spela derby mot SAIK:s kvinnor. De unga pojkarna i SAIK har väl knappt fruar. Kanske deras mammor ställer upp. Återstår att se hur det blir.

Dialekter är väl kul, eller hur? Men viktiga program på TV skulle väl avstå från dialekter. T ex nyheterna. Vissa dialekter har jag svårt att begripa. Är det bara jag som har problem med det? En sak som jag inte fattar, är dom som pratar dialekt, sjunger på rikssvenska (om dom vill). T o m skåningar kan sjunga på svenska. Hur kommer det sig? För mig är det obegripligt.

På TV igår såg jag "Uppdrag granskning" om kommunen som gjorde lagbrott. Sen en film "Förhandlaren". Matte kom vid 23 tiden och lade sig att sova nästan direkt. Han skulle ju upp i ottan och jobba igen. Men snart dyker han väl upp för långrast. Ska göra chili så han får äta innan han ska börja igen.

Kanske jag far på Ica Maxi sen. Måste handla innan helgen. Ha nu en fin dag! Ni finns i mina tankar. hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0