Vitt och vackert

Melodikrysset är löst och det är bara att hoppas att det är rättstavat. Har svårt för dessa finska namn och hur det stavas. Men det är väl ingen risk att mitt kryss blir dragit som den rätta lösningen. Det är ju flera tusen svar som blir inskickade.

Vitt och vackert utanför min lägenhet på Hagelvägen. Nu tycker jag att det räcker med snö för denna vinter. Fasar för min gång till tvättstugan idag. Har två maskiner som ska tvättas och jag vet att jag kan ha problem med att rulla till huset bredvid, där tvättstugan finns. Men det är bara att hålla tungan rätt i munnen och hoppas på att jag inte tappar nåt.

Blev en sen kväll igår framför TV-n. Såg lite Lynley och lite Huss. Sov lite också i fåtöljen. Men först såg jag "På spåret" och gladde mig åt så mycket jag kunde. Faktiskt mer än dom som tävlade. Än är inte gumman ur leken. Resmålen var i går Zurich, Härnösand och Auckland. Zurich vet jag ganska mycket om pga att jag har goda vänner som bor där, Liz och Andy. Auckland har jag läst ganska mycket om. Och Härnösand är ju nästgårds kan man säga. Har passerat där massor med gånger i mina resor genom Sverige.

Jag köpte en bok på tradera igår. "De fyra yttersta tingen". Jag har haft denna bok, men gett bort den. Denna bok hör till en triologi och det är en sån bok som man kan läsa flera gånger, därför vill jag ha den. Nu gjorde jag ett fel när jag betalade den. Skrev rätt kontonummer men fel förnamn på den som ska ha pengarna. Nu är det bara att vänta på, om boken kommer eller inte. Rör sig inte om nåt jättebelopp som jag kan förlora. Är man klantig så får man stå sitt kast, eller hur?

Det blir kanske lite skidor på TV idag och ikväll blir det kommisarie Barnaby, båda visas på ettan, min favoritkanal. Nu väntar duschen på mig och sen ska jag väl städa lite, går bra när man har så fin dammsugare som jag har. Hej då mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0