Ja se det snöar

Och tiden bara springer iväg, redan torsdag. Bara -3 grader på Hagelvägen. Och snön bara vräker ner. Matte har nyss vaknat på min soffa. Han börjar inte jobba förrän klockan 14. Ska värma lite mat till honom innan han far. Ska innan dess duscha och se Emmerdale.

Igår såg jag en film med Johnny Depp på åttan, "Public enemies". En riktig gangsterfilm som utspelades 1933. Handlade om John Dillinger och hade verklighetsbakgrund. Man kan säga att det var rena vilda western på den tiden. Folk skjöts ihjäl hittan och dittan utan urskiljning.

Dillinger var född 1903. Han skjöts ihjäl utanför en biograf 1933. Johnny Depp gjorde en bra tolkning av honom. Filmen var ganska bra. Tycker att Depp är en bra skådis och han har gjort många bra rolltolkningar.

Det blir nog en lugn dag för mig. Hoppas att Isabel hinner handla åt mig idag eller i morgon. Skulle också behöva hjälp med att ta ner stjärnan och annat julgrejs. Hoppas ni har det bra. Jag hör av mig i morgon så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0