Tillfälligt varmare

Just nu är det -12 men det håller sakta på att bli varmare. Sov till åtta efter att ha sett film till strax efter 24. Idag ska jag försöka ta mig till affären (med färdtjänst) trots värk. Matte var här och åt middag igår, sen skulle han sluta 19,30 varefter han åkte hem. Idag är han ledig. Om jag ska åka till Storheden idag blir det efter två. Det är väl ingen storhandling jag ska göra, men måste ha lite mat.

Inatt har det brunnit i Vistträsk utanför Älvsbyn. En man har fått föras till sjukhus. Dom tror att branden startat pga sängrökning. Farligt att röka och ska man nu göra det, får man inte ligga och röka i sängen. Många människor har dött på det viset.

I AB idag kan man läsa om den kommande melodifestivalomgången på lördag. Bl a om Björn Ranelid och hans deklamation med tuggummirefräng (AB:s kommentar). AB tror att Andreas Johnsson och Molly Zanden ska gå vidare till final. Vi får väl se hur det blir. Jag är lite nyfiken på Björn Ranelids låt. Får se om jag tittar på detta program.

Vantarna är nu klara och om jag inte far till affären idag, går jag ut på en liten promenad för att känna hur det är att ha dom på sig. Nu är jag ju utan stickning igen. Kanske jag sätter igång med nåt nytt. Återstår att se.

Nu väntar den obligatoriska duschen på mig. Sen blir det Emmerdale innan jag beslutar hur jag ska göra på eftermiddagen. Ha en bra dag och hej då!

Sexans Taxi är det bolag som har färdtjänst i Luleå. Matte jobbar inte där utan han är på Luleå Taxi. Dom har vita bilar. Sen är det ett annat taxibolag som kör sjukresor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0