Från bröd till död

Sovmorgon idag. Solen håller på att gå upp och det är -5 grader. TV-n är igång med vinterstudion. Har just ätit frukost som bestod av kaffe och en lingongrova med kokt  skinka, isbergssallad och tomat.

Lingongrova är det enda bröd som kan platsa med Leksandsknäcke, i mitt tycke. Ett saftigt gott bröd i tunna skivor. Ibland kan jag tycka att en fralla kan smaka. Men det är inte ofta.

Dagens skvaller. Läste på FB att Moa Lignell är på väg till Kanada för att spela in en video. Jag tror hon tycker det är kul. Däremot kan hon väl inte tycka att framträdandet på gaygalan i fredags (tisdags) var så roligt. Stå och sjunga framför en oengagerad publik, som satt och glammade för sig själva. Det kan väl vara svårt för en som är ny i gamet. Sen läste jag i PT att Whitney Houston har dött i natt. Ingen idol för mig, men det är alltid tråkigt när folk dör i förtid. Tyckte hon verkade väldigt ensam. Men nu när hon är död, har hon nog många vänner.

Skönt att jag gjorde veckans tvätt igår. Nu kan jag bara slöa idag. Matte for hem efter sitt skift i morse. Jag värmer bara på karrén från igår, till middag. Hade jag inte så ont i foten skulle jag gå ut. Blir nog sport på TV istället.

Hoppas ni får en skön söndag. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja Whitneys sista år bestod nog mest av knark och sprit, hon hade verkligen en gudomligt bra röst så jag tycker att det är synd att det blev som det blev, samma öde som Elvis och Michael Jackson.Här har vi haft en härlig vinterdag idag, runt nollan och strålande sol, sen spännande tv-underhållning med Hellner och co, brons blev det i stafetten och det var väl inte så tokigt.

2012-02-12 @ 17:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0