Iris, min älskade mamma

Bara -10 nu och det känns bra. Min mamma skulle ha haft namnsdag idag, Iris. När jag var liten firade man namnsdag. Ingen gör väl det numera. Men nu firar man andra saker. Solen kommer nog inte att titta fram idag. Ser mulet ut på himlen. Igår var det så härligt soligt.

Undrar om killen som ska laga golvet kommer idag. Väntar med städningen tills han varit här. Matte har inte hört av sig om han ska sova här i helgen. Jag tror att han jobbar helg.

I alla fall var jag och tog prover igår och efter många om och men fick dom lite blod från mig. Det är svårt att hitta ådror som inte gömmer sig. Vad mer jag tänkte på när vi var på VC, var hur långt man får gå innan man är vid receptionen. Inte ska man vara sjuk när man ska till doktorn. På apoteket hämtade jag ut en full kasse och sen var vi på Coop ooch gjorde av med en hel del pengar. Bara att se glad ut när pengarna rullar.

På TV igår såg jag progammet om Keith Cederholm. Ett ganska stökigt liv han levde. Han såg ut som en hundraåring, eller äldre när han dog. Och då var han bara 52 år. Han hade ju lungcancer och det kan man förstå, för han rökte hela tiden.

Idag är det inget Emmerdale. Istället är det skidskytte på fyran. Det ser jag inte längre, sen fyran tog över. Det blev så dåligt med all reklam och Hästjohan passar inte som kommentator. Tacka vet jag Christer och Kalle. Kanske man kan höra det på radion. Ikväll ser jag nog "På spåret". Det är så fint med reklamfri TV.

Tror inte jag ska börja med LCHF dieten. Min kropp kommer inte att palla. Men jag kan ju undvika kolhydrater, såsom potatis osv. En Leksands på morgonen kan väl inte skada. Det är ju det enda bröd jag brukar äta. Det till frukost. Och apelsiner har jag svårt att avstå från. Åtminstone denna tid på året. Men en apelsin om dagen kan väl inte vara så blodigt fettigt. Läste i AB om kvinnan som blivit sjuk av dieten. Det kanske är andra grejer som spelar in också. Man kanske ska vara frisk när man kör med denna diet. Jag får prova nåt eget.

Nu ska jag in i duschen och sen sticka lite. En vante är klar så när som på tummen.

Sen ska jag äta dagens apelsin. När jag var liten, köpte pappa apelsiner från nån båt i hamnen. Minns glädjen man kände när han kom hem med apelsinlådan. Ha en bra dag vänner och hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0