Juldagen

Var i Tväråsel och firade jul i ett glatt gäng. Jättegod mat och dryck samt tomtebesök. Fick bland annat prova smaka en lagrad glögg (alkoholfri) som är den godaste glögg jag druckit. T o m jag fick julklappar, chokladaskar och en liter whiskey bland annat. Tur att jag inte hade köpt nåt på bolaget. Med en mätt mage drog vi hemåt på kvällen. Matte följde med hit och blir här någon dag.
 
Idag har vi ätit dom obligatoriska bruna bönorna till lunch och har nu en Janssons i ugnen till middagen. Matte sitter och ser Laurence of Arabien nu. Den filmen visar dom varje jul. Jag känns jättetrött och skulle vilaj ta en lur men får vänta till i kväll. Har en ny bok att läsa, Gustavs grabb. Leif J W Perssons nya.
 
Det är -21 grader så jag håller mig inomhus. Kommer en och annan snöflinga. Skönt att julen snart är över.
                                             En fortsatt fin helg mina vänner!
                                      
                                     
Mätt i magen vill man bara vila!
                                                       
                                                    
                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0