Fryser

Smyger fram för att inte väcka Matte som sover ännu. Han behöver sin sömn innan han ska till Sunderbyn. Ska snart göra nån  slags frukost innan jag ska till tvättstugan för veckans stora nöje. Är lite kallare idag med ca 14 grader. Tur att jag har handlat mat så jag klarar mig över julhelgen, ifall det blir så kallt att man blir strandsatt på grund av kylan. Det har hänt förut.
 
Peppar, peppar så har jag knappt ont i tårna. Får se hur länge det håller i sig. Sitter här vid datorn och har mammas sjal över axlarna. Känns lite kallt även inne. Lulebo är lite snål med värmen. Får söka igen några värmeljus och tända. Bara att se upp så att man inte startar en brand.
 
I min stickning har jag gjort halva halsduken. Den blir så vacker med den fina röda färgen. Kanske jag behåller den. Kan ju ha den istället för den jag har nu. Fast jag är inte så glad att ha nåt runt halsen. Får strypkänslor. Mammas sjal har jag bara över axlarna.
 
Idag ska jorden gå under enligt mayafolket spådom, eller nåt sånt. Och då behöver inte jag fundera på om det ska bli kallt eller inte. Nu ska jag önska er alla en fin fredag. Hej då
 
                          
 
                                         
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0