Det närmar sig

Nu drar det ihop sig mot jul. Dan före dan före........ ja ni vet. På radion är det " Ring så spelar vi" med Peje. Lisa är väl julledig. Ganska kallt idag, över 20 grader i alla fall. Får se om Jocke och Pernilla kommer idag. Om dom nu inte tycker att det är för kallt.
 
Ska griljera skinkan idag. Väntar med att göra Janssons och legymsallad till i morgon. Brevbäraren kom med ljuslyktan igår. Den var ganska liten och gullig. Tände den och satte den i fönstret direkt. Så nu är den invigd också.
 
Lunchade med Matte igår när han kom från Sunderbyn. Gjorde prinskorv och potatis samt legymsallad. Jag plockade in min rena tvätt och Matte for hem vid femtiden. La mig en stund och sen blev det TV. "På spåret" och sen "Örnnästet". En gammal film som jag tycker är bra. Med Clintan och Richard Burton. Ganska trött när filmen var slut. Sov gott till 4.30-tiden när tårna gjorde sig påminda. Sparkade omkring i sängen till 7.30 när jag steg upp. Och nu sitter jag här med en kopp kaffe. Åt en julknäcke med rökt skinka.
 
Kommer in J o P ska jag städa idag. Annars skjuter jag på det till i morgon. Måste ju städa in julen. Och sätta upp mina tomtar (måste ha hjälp med det också). Men först en dusch. Ha det bra nu. Hej då!
 
                                            
                
 
                                               
 
                                          
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Julhälsningar från Hälsingland, här snöar det och snöar och ...snöar undra hur många snöflingor som dalat ner de sista veckorna?Men det är vackert som ett julkort ute, Önskar dig en God Jul och en trevlig julafton uppe i Tväråselet (det var väl där du skulle fira har jag för mig att du skrev).

2012-12-22 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0