TV recensioner

Nu blir det TV-recension idag. Kan bara inte låta bli. Började med tvåan igår och andra och avslutande delen av "Sänkningen av Laconia". En brittisk-tysk krigsserie som handlar om andra världskriget och där tyskarna sänker ett passagerarskepp. Ganska bra handling som rörde till tårar.
 
Däremot var nästa program inget som rörde till tårar. Det var "Svenska Hollywoodfruar på trean". Ta frun Gunilla t ex. Vilken häxa det är och hon kan enbart slås av Isabella. En annan bitch. Sen har vi den nya frun Margaretha som väntar barn med en 82-årig man. Återstår Maria Montasari som väl är den folkligaste. Men nu har hon fått en ny vännina som verkar lite knäpp. Ska man skratta eller gråta åt dessa damer. Kan ju inte vara den bästa reklam Sverige kan få.
 
Stannar kvar på trean och ser "Superstars". Här blir man road av gamla idrottsstjärnor och b-kändisar som tävlar. Men hallå här klagas det kan man säga. Flera blir skadade(?). Knän som slutar fungera, senor som gör ont mm. Enligt dom tävlande så fuskas det hej vilt. Ett helt kasst program måste jag säga.
 
Går tillbaka till tvåan och ser en tysk film "De andras liv". En bra film med handling strax före Berlinmurens fall. Även där kom tårarna fram.
 
Idag ska jag se "David Copperfield" på tvåan. Det är väl sista delen. Men innan dess ska jag läsa en stund och naturligtvis sticka. Ska laga köttfärssås till middag och bjuda Isabel och Alec när Isabel slutar jobba.
 
Solen skiner vackert och det ser ut att bli en fin dag. Kanske jag sätter mig ute en stund. Hoppas ni har det bra.
 
                                    Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0