Storfrämmande

Jag var uppe tidigt i morse pga att jag ska få storfrämmande vid tiotiden. Jocke och Pernilla kommer hit bara för att hälsa på. Och jag som inte har handlat nåt. Men jag tog fram lax från frysen som jag kan steka till lunch. Tillsammans med potatis, sallad och majonäs blir det väl bra. Blir så kul att bara få umgås med dom. Matte jobbar idag så får se om han hinner träffa dom.
 
Mulet idag och regnet hänger i luften. Men än sitter bladen fast på träden och dom är fortfarande gröna. För växtligheten har denna sommar varit bra. Ingen torka här inte. Så ska jag tvätta idag också. Hade jag vetat att J och P skulle komma hade jag ändrat tid. Men det får gå ändå.
 
Tårna värker fortfarande. Vad less jag blir. Skulle nog behöva lite antibiotika. Men får väl hoppas på att det läker på gammalt vis. Och läker det inte blir det väl att ta bort tårna. När jag nu inte får nån tid hos nån doktor. När jag var liten och vi bodde i Uppsala, hade vi en doktor som kom hem till oss när någon var sjuk. Han hette doktor Huss. Skulle önska att vi hade den tiden tillbaka med husdoktor. Och önska kan man ju alltid.
 
Inte mycket till TV-tittande igår. Robinson och Dallas inte mina önskeprogram direkt. Då kan man sitta vid datorn istället. Vet inte vad det är på TV ikväll. Och det lutar åt att jag ska läsa ikväll. Har ju bra böcker nu.
Nu hittade jag kort på Alec från liten till han blir 7 år. Det får avsluta dagens blogg.
 
Glömde att Moa Lignell fick en Rockbjörn igår på Gröna Lund. Jag röstade på henne.                             
 
                                      Stort grattis till henne och hej då från mig.

                                 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0