Ordningen återställd

Vem kommer ihåg videoklippet som visades på TV för många år sen. "Du simmar ur bild, Kaj!" Kom ihåg det när jag såg att dagens namn är Kaj. Vi har skrattat åt det flera gånger. Det var väl på den tiden då videokameran var ny..
 
Det ska visst bli soligt och varmt idag enligt SMHI. Men det kan man inte tro när man ser ut genom fönstret nu, Men får väl vänta och se. Igår eftermiddag kom Isabel och Alec förbi. Skönt att se dom igen.  Mina tår tyckte nog detsamma, för dom blev omskötta samt mina ben insmorda med Nivea. Ordningen är återställd. Anställde på rak hand Alec till första sopbärare. Betyder att Alec ska gå med sopor vid behov, så länge som jag har ont i fötterna.
 
Har nästan en raggsocka klar, fastän jag har haft dålig fart på stickningen. Men det blir väl mera fart nu efter OS. Får väl köpa mer garn nästa gång jag är på Ica Maxi. Det finns många sorters garn där.
                                      
                                         Tycker om dom flerfärgade garnerna. Roliga att sticka med.
 
På radion håller programmet "Morgon" på, där man kan lyssna på norrbottensradion. Bland annat nyheter, både riks-samt lokala. En man har störtat när han skärmflygit och omkommit. Va hemskt! Ja alla olyckor är väl hemska. Läser helst om glada saker som hänt.
 
Nu ska jag vända på sängen igen. Tycker jag får ont i ryggen på den sida jag har den nu. Jag ligger ju så stilla när jag sover och det gör ju att jag inte kan ha sängen hur som helst. Provar den andra sidan.
 
Ha det bra och hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0