En vanlig onsdag

Det är nu på morgonen molnigt, men vi ska visst få se solen idag. Ungefär 4 grader är det nu. Kanske man tar sig en sväng ut senare. Matte har sovit här, men han börjar ju jobba vid fyratiden, så jag har inte sett honom ännu.

Appropå Matte, så har han tänkt sig till Ukraina och se fotbolls EM i juni. Men jag undrar hur man kan lägga ett EM i ett sånt land. Alla priser i landet har skjutit i höjden. Vad sägs om ett rum på ett sunkit hotell i Kiev. Kostnad för en vecka 73000 kronor. Billigaste hotell kostar 10000 kronor, men det ligger 40 mil från fotbollsarenan. T o m att campa är en kostnad på flera tusen. Men det är fullt på varenda campingplats och har varit det i flera månader. Det
man kan tänka sig, är att hyra en husbil och köra till Kiev. Varför ska det vara så krångligt att gilla sport.

Läste om kvinnan som hade gett en av sina njurar till sin chef. Hon blev sjuk efter operationen och chefen tyckte hon var så mycket borta från jobbet, så hon fick sparken. Det var tacken för att hon varit snäll.

Och  jag läser och läser. På TV är det mest bara skit, så jag läser hellre. Fick ju paketet med gardinerna igår. Trodde det var gardinerna, men tji fick jag. Det var dom rosa stolskuddarna med de vita prickarna. Gardinerna kommer i slutet på juli. Mina sommargardiner, hm! Men snart kan man vårstäda, när nu snön nån gång försvinner. Har ju köpt min första pelargon för denna vår. En ljust rosa, som står i mitt köksfönster och väntar på att få komma ut.

Nu ska jag sätta mig och vänta på solen. Ha det så bra idag och hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0