Oh, vad jag älskar snö

Ja inte blir jag förvånad då jag drar upp persiennerna nu på morgonen. Det snöar igen. Marken är helvit, nollgradigt är det också och det blåser lite. Fy sjutton så less jag är på norrlandsvädret. Mina leder värker så fruktansvärt. Måste vara vädrets förtjänst. Inte nog med det, så ska jag tvätta idag. När jag helst skulle krypa ner i sängen igen och lossas att jag är en björn.

Apropå björnar, så har dom visst krypit ur idet redan. Läste i PT att det hade varit slagsmål mellan en älg och en björn i Petbergsliden. Matchen blev oavgjord med blodspillan. Jag tror att dom hade satt in eftersöksperson för att kolla hur älgen mådde. Bra så!

Igår var jag på Storheden och handlade. Så jobbigt! Bara det att plocka upp varorna på bandet och sen ner i kassar tar musten ur mig. Helst när man har händer som inte vill lyda mig. Men nu är det gjort för denna gång. Som tröst köpte jag en kartong jordgubbar, som jag åt igår kväll till filmen.

Idag mer än att jag ska tvätta blir det att göra pannbiffar med lök, att äta tillsammans med tomatsallad. Dom hade billiga, fina tomater på Ica. Jag köpte ett gäng. Jag såg också att dom hade flaskor. Jättefina i olika färger. Tyvärr kunde jag inte köpa några pga, att jag inte kunde rymma dom i nån kasse. Får nog göra en egen tripp och köpa flaskor till likören.

Måste åka ner på stan en sväng också, nån dag. Ska på Fritz Olssons med mammas guldklocka. Ska ha dom att gå igenom klockan och kolla den, samt sätta ett nytt armband på den. Det är ett litet armbandsur, som mamma fick av pappa vid nån födelsedag. Det har legat i mitt smyckeskrin i evigheter. Nu ska jag fixa det och använda det. Om än jag måste ha glasögon på mig, för att se vad klockan är.

Snart blir det melodikrysset och sen pannbiffsstekning. Efter det, vinterkläder på, för att gå till tvättstugan. Trevlig lördag mina vänner. Massor med kramar och hej då!

Nu håller dom på att vakna, ur vintersömnen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0