Hopp om livet

Idag är det 14 grader, mulet men det regnar inte än i alla fall. Vilken tråkig början på hösten. Jag hade sett fram emot soliga klara dagar med lite färgglada löv på träden. Än är träden gröna men himlen är grå. Inte underligt att dom flesta är snoriga och hostiga. Jag hostar fortfarande men det håller på att ge sig tror jag. Knaprar pencilin fortfarande. En tablett morgon och kväll. Imorgon klockan ett ska jag ta fler prover. Sänder en tacksamhets tanke till mina vänner som tänkt på mig under min sjukdom.

Imorgon kommer Matte och sover här, han har väl som vanligt en tidig arbetsvecka. Då får jag lite sällskap. Det har inte varit så mycket TV-tittande för mig sista tiden. Jag tror jag blir mer och mer kritisk till TV programmen. Har förstått att det inte beror på hur många kanaler man har, utan vad som visas på dom. Sen är jag ju allergisk mot reklam. Jag ser en reklam och efter det, vet jag inte vad det var reklam för. Då är ju inte den reklamen så bra, eller hur? Och fyran är ju värst. Man ser ett program och det blir reklam. Avbrottet är så långt att man slutar se programmet i tron att det var slut. Eller så somnar man innan reklamen är slut. Hur kul är det? Därför kan man göra nåt annat än att se på TV.

Tråkig fotbollsmatch igår kväll mot San Marino. Visserligen vann Sverige, men hur långt inne satt den segern? Sen ska inte Christian Olsson hoppa i finnkampen. Hur förvånad blir jag inte. Kan inte han lägga av med sitt hoppande. Och systrarna Kallur, dom tycker jag kan sluta nu. Satsa på lite yngre förmågor i stället. Och försök få fram nån annan dam i längdhopp. Klyftan har väl gjort sitt nu.

Sen var denna knark Ola på TV igår och hävdar att han är oskyldig. Men har inget att bevisa det med. Bläh!

Lokalt kan jag berätta om att i Luleå vill dom bygga ett höghus inne i stan. Men byggnadsnämnden går bara med på 12 våningar. Det är väl inget höghus! Varför det skulle bli högt, är ju pga att hålla nere hyrorna. Samtidigt bygger man två höghus ute på Lulsundet. Ja höghus kanske man inte ska säga, men 14 och 16 våningar blir det. Man kan ju undra vem som har råd att bo där. Det ena husets takvåning ska kosta 30000 i månadskostnad, så det blir nog inte vem som helst som bor där. Tänk att lägga så mycket pengar bara på att bo.  Hua!

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch. Till lunch blir det stekt korv, stekt potatis och stuvad spenat. Gott med spenat. Hoppas ni har det bra och njuter av hösten. Hej då!

                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0