Ännu en mulen dag

En mulen dag ännu så länge och fem grader. Njuter ändå på min uteplats som är så fin. Igår kväll tände jag ett värmeljus där ute för att lysa upp mörkret. Blev välkomnande till Matte som slutade sitt skift vid tiotiden. Då blev det sängen (soffan) för honom eftersom han skulle börja nästa skift 04.40 denna morgon. Hårt att vara arbetande. Min stora son är väl på väg till Polen från Gotland där han varit sista tiden med sitt vindkraftsbyggande.

Såg en snutt på av centerns nya partiledare på TV igår. Nästan så man blir rädd. Hon pratade som om hon är en pastor för Livets ord. Inte kommer hon att få min röst det är då säkert. Vart är politiken på väg? Utför verkar det vara. Kanske man startar ett eget parti?

Idag blir det inget annat än att laga mat och diska. Matte kommer att äta både lunch och middag. Till lunch får han bacon, ägg och potatis. Till middag köttbullar och eventuellt pasta.

Igår var det världspremiär på en film, "En enkel till Antibes" i Älvsbyn.  En film med Sven Bertil Taube som spelades in i Älvsbyn.

Vaccinationen på Björkskatans vårdcentral startar den 13/10. Det är influensavaccin jag menar. Måste boka Isabel till detta. Färdtjänst får ej nyttjas. Visserligen kan jag ljuga och säga att jag ska åka till apoteket och sen vara på vårdcentralen. Det är ju i samma hus. Men jag låter mitt samvete komma undan detta och ber min dotter istället.

Idag blir Alecs sockor klara, tror jag. Sen får jag väl fortsätta med sockstickning. Alltid är det nån som vill ha.

Nu väntar duschen. Ha en bra dag alla ni som läser detta. Vi hörs! Hej då!

                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0