Lugnt och skönt

Idag är det 11 grader och det regnar inte, ännu i alla fall. Har ätit frukost och njuter nu av tystnaden här i min ensamhet. Tyst och tyst är det ju inte riktigt. Radio norrbotten är på med lättsam musik och prat som Johan och Ellika står för. Jag lyssnar med ett halvt öra. Dom grämer sig av att Luleå hockey fick däng av Växjö igår. SAIK fick också däng av Färjestad efter straffar. Egentligen inte så konstigt, eftersom SAIK förlorade halva laget efter våromgången. Men det är bara att bita ihop och komma igen grabbar.

Den försvunne älgjägaren igår hittades av sina jaktkamrater död. Sorgligt! Men det är livets gång. Han hade säkert haft ett bra liv.

Korskyrkan i Älvsbyn fattade eld i natt. Brandkåren lyckades begränsa branden i den gamla träbyggnaden. Korskyrkan är belägen i närheten av Storgatan där jag bodde förut. Det brinner mycket i dessa kvarter. För några år  sen brann Lekenskolan ner till grunden.

Jag började sticka igår på sockorna och än så länge går det bra. Garnet ser väl inte ut så roligt ut egentligen. Men det kan bli bra ändå. Isabel, Alec och Matte åt middag här igår innan Matte for på nattskift. Det blev spagetti och köttfärssås med en sallad. Sen blev det att diska för mig innan jag såg på "Kommissarie Lynley". Ikväll ska jag väl se "Doobidoo". Kanske nåt mer som jag inte har bestämt ännu. Annars blir det en lugn fredagkväll, skönt är det.

 Nu ska jag spela lite mahjong innan duschen. Sen ska jag sticka lite, göra en omelett till lunch och se Emmerdale. Ni ser vad viktiga saker jag har att göra. Hoppas ni får en härlig fredag! Hej då!

                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0