En gammal trälåda

En åttioårig älgjägare har försvunnit i trakten av Västerfjäll. Undrar om jag känner honom. Vi hade ju en fiskarkåta där i närheten förr i tiden, då pojkarna var små. Jag börjar tycka att man inte ska jaga själv i den åldern, hur duktig man än är. Vad som helst kan ju hända.

Regnet håller på att ta över landet. Igår kväll spöregnade det igen. Risk för översvämning? Kanske inte här direkt men risken finns väl. Huset jag bor i står på en backe, men jag bor ju på backen så att säga. Det verkar vara så här över hela landet. Är det syndafloden som väntar oss? Idag 13 grader och än så länge uppehåll.

Matte sover på min soffa. Han jobbade till ett i natt och ska börja om på eftermiddagen. Själv har jag mindre hosta nu. Tala om att det är skönt att slippa skrälla så man tror att lungorna ska komma upp. När man kollar på FB ser man hur många som är sjuka i samma sjukdom. Inte roligt!

Idag ska jag börja med sockorna. Spännande att se hur det går.

                                

Här ser ni en bild på en låda jag beställde på nätet igår. Jag ska ha den ute med ljung i. Det ska rymmas två krukor och kommer att lysa upp min uteplats, tror jag. Blir det bra kan jag kanske beställa en till. Men det är inget billigt krams ska ni tro. Men det var det bästa i min stil jag hittade. Lådan kommer inte förrän vecka 40. Men jag hoppas den kommer, för jag har betalt den redan.

Nu var det slut med bloggandet för idag. Jag hör av mig i morgon. Ha det så bra och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0