Blandad kompott

Tittade igår kväll ut över Hagelvägen i mörkret och förvånades över att så många björkar har gröna blad. Och bladen sitter kvar på träden. Det är inte många blad som ligger på marken. Konstig höst det här. Men nu varnar SMHI för blåst och eventuellt stormvindar. Idag 9 graderoch lite disigt än så länge.

Facebook har en kampanj för att protestera mot TV 4:s avsked av Marcus Birro. Jag är ett fan av Marcus, tycker om hans kåserier som han skrev i reumatikernas tidning. Däremot tycker jag inte om TV4. En tv-kanal som gör allt för pengar. Vet inte om Carin da Silva har fått sparken från denna kanal, men i alla fall sitter hon nu i ett program på trean och skrattar rått åt de fel Adam Alsing gör. Riktig skadeglädje kan man säga. Tycker inte att det hör hemma på TV.

 Trean började med en ny serie "Sanning & konsekvens" lite av ett debattprogram kan man säga. Fyran kör med bönderna som söker kvinnor. Och vilka kvinnor sen. Dom gör allt för att bli uppraggade och få följa med bönderna hem. Själv håller jag mig till "Kommissarie Lynley". Men igår hade jag sett kvällens avsnitt, så jag kollade lite annat.

Efterlyst är ju ett bra program. Hasse Aro är saklig i sin framtoning och igår hade han med sig Jens Lapidius som sakkunnig. Denna kille har skrivit bl a en bok "Snabba cash" som har blivit hyllad av kritikerna. Jag tycker den boken var dålig. Har också sett filmen och den var skitdålig. Betyder att jag väntar mig lite mer än stockholmska med inblandning av lite förortssvenska i tryck. Kanske jag är för gammal?

Undrar om dammsugaren kommer fram och i användning idag. Skulle nog behövas. När jag ser solen genom mina fönster, vilket jag gjorde igår, upptäckte jag skiten som måste vara årsgammal. Kanske jag putsar fönstren i vardagsrummet, om det nu inte blåser för mycket. Kanske!

Matte jobbar idag så han kanske tittar in. I alla fall har jag inget mer att skriva om idag. Hej då!

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0