Strejk i föräldravärlden

Idag 9 grader och för första gången denna höst är det mörkt när jag stiger upp. Jag la mig tidigt igår kväll. Efter min shopping på Kvantum var jag ganska slut. Såg på TV en stund och sen sov jag skönt.

Jag hade beställt färdtjänst till 16, men klockan 16.20 hade det inte kommit nån bil. Ringde igen och då hade dom glömt mig så jag fick vänta ännu en stund. Men sen gick det bra och jag kom hem i ordning. Handlade lite mat men nån resårtråd hittade jag inte. Däremot köpte jag en liter jordgubbar för 39 kronor. Smaskigt värre när jag satte tänderna i dessa gubbar. 

                                       

Idag kommer Alec vid tretiden för att vara här medan Isabel jobbar. Det är pappans vecka nu men pappan strejkar. Tur att inte mamman och mormorn strejkar. Hur skulle det då gå med Alec? Ja se karlar! Blir väl att göra hamburgare och pommes frites till middag, som tröst för den lille mannen. Det är inte lätt för barn att förstå vändningarna mellan föräldrar. Dom tycker ju om båda föräldrarna, men har svårt att förstå "varför pappa inte vill vara med mig". Jag får väl lägga en ridå om det hela och låta pojken förstå att allt är okej. Blir det bra så? Hoppas det.

Men innan det ser jag Emmerdale och Holby City. Det får jag inte missa. Nu tycker ja att det är fortfarande mörkt ute. Kanske det blir en solfattig dag. Jag önskar er en fin dag i alla fall. Hej då!

                         

                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0