Skinka med senap

Fredag morgon och efter en strålande solig eftermiddag igår så vaknade jag upp till dis och dimma. Och naturligtvis en mörk himmel. Men jag ger inte upp så lätt. Igår var det inte  så härligt på morgonen heller men det blev ju en promenaddag för mig. Mitt i tvättyran.

Idag ska jag försöka städa lite och hoppas att det blir genomfört också. Tar det efter Emmerdale och Holby City. Igår vann SAIK över Modo i en mycket jämn match däremot fick Luleå stryk av Brynäs efter straffar. SAIK behåller serieledningen men det är många matcher kvar ännu.

Hörde på radion att Gadaffi, Libyens diktator, är död. Hur förvånad blir jag inte?  

Det lät lite konstigt på min uteplats i mörkret igår kväll. Upptäckte att det var en katt som hade nåt mystiskt för sig. Efter en stund drog den iväg mot 10-an. Först trodde jag att det var nån som försökte bryta sig in. Men så var det inte. Kanske en katt som inte hittade hem?

Till frukost idag gjorde jag ett lingonbröd med kokt skinka och senap på. Fick som lite julkänsla när jag satte på senapen. Men då brukar jag göra skinkmackorna på Leksandsbröd.

Älvsbyhus har varslat 17 om uppsägning. Svårt att sälja hus i dessa tider. Största arbetsplatserna i Älvsbyn är kommunen, Polarbröd och Älvsbyhus.

Ikväll ser jag nog "Doobidoo" på ettan och sen får jag väl kolla mer vad som visas. Mer om det i morgon. Ha det skönt i höstmörkret. Hej då!

                           

Kommentarer
Postat av: Katrine

Jag har oxå börjat med skinkmackor å senap =) Tror bestämt jag toklängtar tills julen är här. Släkten samlas å njuter av långledighet. Alla oftast förnöjsamma å gufruktiga. En verkligt härlig tid! Kram

2011-10-21 @ 11:04:27
Postat av: Åsa

Inga skinkmackor här än så länge, men vi diskuterade faktiskt julskinka vid middagsbordet ikväll, det är nämligen så att min make som är skåning med småländska rötter ska koka julskinkan för att få ett gott doppspad, jag och mina tre söner vill absolut ha en ugnsbakad julskinka, så det blir alltså två skinkor i vår familj, Imorgon ska vi åka ner till dina gamla hemtrakter, vi har två söner i Uppsala, jag har verkligen börjat gilla den staden, gillar att promenera vid domkyrkan och fyrisån,,,en lite stad i den stora staden...

2011-10-21 @ 20:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0