På första plats

På radion hörs "Mannheimer & Tengby" denna söndagsmorgon. Ute är det 7 grader och lite disigt. Jag smyger omkring för att inte störa Matte som jobbat i natt. Har inmundigat en ostfralla och en mugg kaffe. Ska bara skriva en snabbis så ni hör att jag lever.

Såg "Morden i Midsomer" igår kväll och blev förvånad då jag upptäckte att jag inte sett detta avsnitt förut. Trodde jag sett dom alla. Sen såg jag tredje delen "The Bourne ultimatum" innan sängen intogs. Ikväll är det "True talent" på trean. Ettan visar Orsa-Kalle med gäster. Vet inte vilket jag väljer. Och senare på kvällen ser jag "Den långa färden- återkomsten",  en westernserie som Guld visar. Jag är lite förtjust i westernfilmer. Måste vara en nostalgigrej sen barndomen.

SAIK vann över Djurgården igår och gick upp till serieledning, så länge det nu varar. Det är lång tid kvar att bevisa att dom är bäst i Sverige. Men man kan ju hoppas på guld när det är klart i vår.

Till lunch idag kokar jag ris till köttgrytan jag gjorde igår. Vet inte om Matte ska äta middag här. Har ingen aning om hur han jobbar idag. Hoppas Isabel dyker upp idag och kan handla lite mjölk och annat jag behöver. Men man vet ju aldrig. I alla fall ska jag spela lite mahjong nu och sen slöar jag mig väl igenom dagen. Det är ju vilodag. Hoppas ni har det bra. Vi hörs så hej då!

                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0