Ljushögtid

Matte har sovit här inatt och t o m ätit frukost här. Nu är han ute på körning och det hördes att han ska äta middag här. Få se vad jag ska hitta på. Sen är det fredag och ute är det 5 grader så det blida vädret håller i sig. Skönt för mig tycker jag. Läste i PT att bröderna Gunnarstedt i Kåbdalis inte är så glada, då dom inte kan öppna skidbacken förrän kylan kommer. Dom förlorar en miljon i veckan. Och det är så synd om dom. Har för mig att dom åtminstone förr i tiden nolltaxerade.

I Boden i natt har en man försökt ta sig in i ett hus och då han inte kom in sköt han in i huset, där det bor gammalt folk. Han var maskerad. Insatsstyrkan jagar nu mannen men har inte lyckats gripa honom. Folk som bor i närheten törs inte äns rasta sina hundar. Bäst att polisen lägger på ett kol.

Idag ska jag tvätta klockan 13. Har inte så mycket tvätt men det tar samma tid ändå. I helgen är det alla helgons dag. Egentligen var det den dagen i tisdags, men för att få denna dag tillsammans med ett veckoskifte så firas den helgen mellan den första och den sjätte. Verkar detta kocko? Jag vet.

Är det helgen då ungarna tigger godis? Har för mig att det är helgen då man tänder ljus på gravarna. Mamma, pappa och min storebror har inga gravar eftersom deras aska är strödd i asklunden i Örebro. Men jag brukar tända ljus på balkongen och i år på uteplatsen. Det går lika bra.

                       

Har ingen aning om Matte sover här inatt. Men det blir som det blir. Jag ser väl TV i kväll. Har inget program men vet att "Idol" med den elake Bard visas. Alexander Bard med sin äckliga mustasch som påminner om "Kveitens" äckliga överläppshår. Kveiten som sköt mina pojkars far.

Jag ska duscha nu och sen blir det väl Emmerdale som vanligt. När det slutar går jag till tvättstugan. Efter tvätten börjar helgen. Ha en bra fredag! Vi hörs, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0